Saturday, March 7, 2015

Tak payah kena operate

alhamdulillah, syukur sangat adam tak payah kena operate. Haritu aku ada update kan pasal Adam disyaki undescended testes. and hari rabu aritu dia ada appointment dgn doc pakar bedah kanak-kanak kat hkl. Hati aku da dup dap dup dap. dah la kena pg check up bawak adam sorang. maklumla hubby iolss kan dah pindah ipoh. Nasib baik adam behave je layan tab dia. 

So bila sampai turn adam doc tanya bila sedar telur dia xde sume tu. Then doc pon suruh baringkan adam nak check telur dia and bila doc check telur dia ada. Doc tros pandang aku and "cakap telur dia ada la mak." doc cakap normal je. aku cakap la yang aku dah pegi klinik untuk sah kan. and aritu time checkup adam kat KPJ doc tu pon check mmg telur dia xde dalam kantung tu.

Kuasa allah kan. doc kadang2 mmg telur tu akan turun naik. and if telur tu naik tp bila kita try tolakkan dia xnk tron tu yang kena operate. but adam nye dia bole tarik turun kan kebawah tapi telur tu main naik turun jugak. Aku perasan telur tu start turun lepas adam mandi laut kat krabi aritu. pasal mandi laut ke? tp kuasa allah jugak kan. Time tu aku mmg bersyukur adam tak kena operate tapi aku tanya doc tu banyak2 kali macam mana nak tau if telur tu tak normal. doc tu cakap semua budak lelaki ni punya telur lain2. so just bagi masa and maybe adam nye telur jenis lambat. 

so dah doc pakar bedah cakap macam tu aku just accept apa doc cakap. mesti dia pun dah jumpa banyak kes kan. HKL plak tu. alhamdulillah. :)

No comments:

Post a Comment