Wednesday, December 14, 2011

I'm saying

Don't point out other people's flaws because u r not perfect, u have to look in the mirror before u can look out the window...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, December 7, 2011

10 petanda jodoh from iluvislam.com

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :
1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.
5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.
6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
7. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
9. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

Tuesday, December 6, 2011

sooooo so awesome!

Monday, December 5, 2011

Ily

I luv dis guy so much!

Tuesday, October 25, 2011

hari kedua di medan

sambungan....

baik lah bersambung kita utk hari kedua ak di medan...tp ari kedua ni ak di daerah y bernama parapat...parapat ni la y terletaknya lake toba...tasik y ak ckp ke3 terbesar kt dunia...cantik wa ckp lu....then bgn pg2...seawal 6 pg jam indonesia...tp 7 pg jam msia..ak xnk serabutkn kepala ak just biarkan jew jam ak 2 jam msia..padahal lg serabut..ok after b1st ktorg sume bergerak naik feri ataupon tongkang if kt msia menuju ke samosir island...amik mse 45 minit..samosir island ni terletak kt tgh2 lake toba...samosir island ni lg besar dari singapore...kaum y ddk kat parapat n samosir island ni kaum BATAK...kaum ni dlu2 mkn org n kejam..if jatuhkn hukuman straight gle..dorg akn pancung kepala n buang dlm lake toba ni..then ikan2 akn mkn kepala 2..so org batak ni mkn ikan dr lake toba ni...ble diorg mkn ikn 2 2 diorg di pgl org batak mkn org sbb ikan 2 mkn kepala y diorg buang dlm tasik 2...then bdn2 org pesalah 2 pown diorg potong2 letak sos utk mkn...ak xdgr sgt part ni sbb ak serammmmm...okay ktorg habiskn mse kt samosir island ni setengah hari...n ko nk membeli kat samosir island ni kena la berhati2 n pandai...diorg ske paksa2 org..ske kejar2 org srh bli...ak n sue mmg rimas gle gle gle gle...ktorg smpi cpt2 kuar dr tempat diorg ni ddk area jeti feri...igtkn xde la diorg ikt,,rpenye abis ak n sue kne keliling...ak n sue bli key chain jew kt cni...sbb rimas...dlm feri pon diorg ikot...

gerak dr samosir island 2 ktorg suppose melawat kubur diorg dekat area samosir island 2 gak tp 10 minit dr tempat y td 2...tp majoriti xnk pg sbb dr jeti nk ke kubur 20 minit jln kaki....then org jual2 2 pown lebih kurang kt kg Ambaghita 2 gak...so xpyh la menyerah diri jd mangsa...ktorg sruh tour guide 2 tros g restoran...mkn lg bgs...tp pemandangan dia subahanallah..mmg indah sgt...ko ddk cni confirm otak ko tenang jew..tp kt cni xde airport...dr airport nk kesni pown 5 jam..ko sgp??hahahaha...tron dr feri nk g kt bas utk g makan, ada budak 2 dia pakai spender dok posing...igtkn dia nk mandi ke ape kt tasik 2..rpenye tgu ktorg...dok ckp "lempar rupiah nya kak"....kt cni diorg akan wat ape saje utk dptkn duit...lps mkn dpn restoran 2 ada jual sim card..ak n sue pown pe lg pg la bli...tp ble ak mskkn kt hp bb ak xle...tah la ada la kot something wrong...so ak just on kt hp lg 1...sng ckit ak nk cal ma darling n family ak..

after dat ktorg bergerak ke berastagi...otw ke berastagi ni ktorg akn singgah kt air terjun nme dia sipiso piso...ini adalah penghujung lake toba...bayangkan da 2 jam pown leh nmpk lake toba ni...besar weh...sepanjang perjalanan 2 mmg lawa..ko letih tp ko dpt tgk pemandang an y lawa letih ko pown akan hilang....dr air terjun ni nk ke berastagi ambik mase sejam lebih...ktorg ada singgah kt satu tmpt nme dia simarjarunjung...cni sejuk tahap gaban...mcm lebih kurang genting highland br lps ujan...cni boleh mnm air teh halia n goreng pisang..sedap..air 2 panas kejap jew sejuk...smpi area berastagi stop jap kt pasar jual bunga, jagung bakar, buah2an...then 5 minit cm2 smpi hotel ktorg...smpi2 diner kt hotel...dari hotel ni leh nmpk 2 buah gunung berapi...1 aktif n lg 1 x aktif....

bersambung....

Monday, October 24, 2011

hari pertama di medan

halo halo halo....lme nye xupdate blog....ak melancong ke medan bersama sue...sue dia kena anta group g medan...so ak follow la pakej diorg...kena byr okay bkn free..ok ak berlepas ke medan 20.10.11....flight ak pg...kol 8...tp smpi sne pown kol 8...cmne 2...sne lewat 1 jam dr msia...so ak kne gerak dr uma awal kol 4 cm2..tp  ak bgn kol 4.30 2 pown ibu ak kejut padahal ak nk bgn kol 3...dahhh sudah...mmg ak siap gle2 tergopoh2 nye..then abg ak anta mmg ak sruh abg ak pecut n nsib baik smpi on time...fuhhhhh...so ak tlg sue self check in sume then siap2 sume2 2 ktorg g toilet make up...hahahhaa....smpi kt airport Polonia Medan..yeee ak taw nme dia mmg superb kannnnn...ak tnya tour guide sne 2 pown dia xtaw...okay nme tour guide kt sne 2 iyalah pak ramon....ak pernah tersasul pgl pak romen...sume gelak...grrrrr....smpi2 ktorg naik bas then pak ramon kta kne tgu group cina dr msia..ank beranak...diorg naik skali bas 2 selama ktorg kt medan..flight diorg smpi kol 11...smbl tgu 2 pak ramon bwk g fashion outlet...ak xbli pape kt c2...sbb kdi 2 lebih kurang reject shop..n ak x tukar duit lg...after dat dia bwk lak ktorg g kedai jual telekung...yeee mmg cantik2 telekung dia..ak bli telekung smpi 4....bersulam punya okay...then kain ela lg...kdi ni leh gne duit msia...n abis beratus2 rgt gak la kt kdi ni utk ari 1st ye...okay lps 2 ktorg mkn kt restoran minang...kt cni ktorg x merasa mkn kt warung pown..sume kt restoran ada aircond n hotel...sesekali ak tgk kt jln warung2 nk gak try rse..tp cuak gak sbb tkt x halal....okay makanan restoran minang ni sgt la sedap...menaikkn mood ak utk ari 1st y xckop tdo ni...then g amin cina y 1 family 2 kt restoran cina sebelah airport...airport diorg ni btl2 tgh2 bandar...n time ko mendarat mmg keliling umah..ko rse cam ko mendarat kt ats uma org jew...okay ari 1st ktorg ke PARAPAT...iaitu terletaknya lake toba...lake toba ni sgt2 la..tasik ke3 terbesar kt dunia...n tasik ni terjadi sbb volcano dlu2..dr bandar medan nk ke cni amik mse 5 jam...amik ko...giler jauh kan..tp spe y g medan akan dapat pakej cmni n rse rugi if x pg tgk lake toba ni...

jalan nk ke parapat mmg sempit...senang cte jalan2 kt cni suma sempit2...ko akan rse beruntung gle ddk msia la ble ko tgk life idop org kt medan ni..y kaya, kaya giler2..y miskin, miskin gler...ko bygkan robert kok org terkaya kt msia 2 if msk indonesia pown x termsk ranking ke 10 pown...ok cara permanduan kt cni mmg berbeza giler kt msia...even ada traffic light pown sesukati jew nk jln...n penggunaan hon keta kt cni mmg penting...utk bg  org jln ke..utk mtk jalan ke..utk marah ke..utk say thanks ke..mcm2 la..jln nk ke parapat mmg berbukit n sempit...time ni driver bas mmg pemandu f1 pown kalah...dasyat weh nk cte...tp ble da sampai ko akan rse subahannallah cantik giler...pemandangan dia lawa sgt2...n bilik hotel ktorg suma mengadap lake toba...ko bukak2 tingkap ko nmpk tros tasik ni....time ni mula la feeling2 if da kawen ko kt branda smbil feeling2..hahahaha...hamboiii...tp ak rse ak xnk honeymoon kt cni..tgu da ada airport kt cni br ak g lg kot..hehehe....ak smpi 2 bilik mandi2 tros tdo..ye la..letih dowh.....kt cni mmg xde aircond..sbb sejuk gle....ko selubung pown sejuk lg.....ktorg smpi2 kt hotel diner dlu kt hotel then br check in...if g checkin dlu mmg ada y xbgn mkn la...

ak xle on9 sepanjang ak kt medan...maybe ada pape la y ak xactivekan kt msia..so ak ari 1st terpaksa gnekan roaming...nsib baik ak da siap2 topup 90 rgt kt msia...so ak msg family ak n si dia just gne no maxis ak..n ak byk bermsg dgn mr fiancee la...weee :p....

bersambung...

Sunday, October 2, 2011

Meninjau sebentar

Hurm rse lme x menjengah kt blog kuh ni...busy la..now xbusy sgt...practical already done..report pown da present...fuhhh..ada sedikit lega d c2...hope leh la score..amin...

Ari 2 ak g ganu berteman kan oleh sue...pg ari jumaat smpi la isnin...check in kt hotel sumai...hotel y biasa family ak ddk if dtg ganu...ak bwk sue g taman tamadun islam...okay 1st time ak msk dlm y replika masjid2 2...padahal da blaja kt ganu 2 taun stgh..hampeh tol...then bwk sue g mkn ikan bakar bwh jmbtan...bli keropok lekor..tp xjejak2 kt pantai pown kt ganu...then otw blk kl ak singgah kuantan..jmpe ma fiancee la ape lg...so ktorg pown pg la telok cempedak melepak kt tepi pantai 2 acah2 minah saleh...I love pantai okay..trasa tenang jew...

Smpi kl mlm..so mmg ak terbongkang cam hape la kan..sok nye ak g keja kol 3...amik kau...hahaha..ayh ak usha baik jew kan..xpe dia usha ok lg..jgn dia bersuara jew...adoi..

Ble la pic tunang ak nk siap ni...rmi da tnya ak ni...abg ganu cpt la siapkn...da xsbr da ni..hahaha
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, September 7, 2011

im taken

alhamdullilah..saya da jd tunangan org da....bermcm2 dugaan dlm hbgan saya dan dia n akhirnye dia jd tunang sy..pe org putih kt ma fiancĂ©e...hahaha...bukan sng if nk melangkah ke sesuatu y baik..ak n mr kekacang byk dugaan kami...tp alhamdullilah mungkin sbb da jodoh kami....dr segi persiapan ak rse da mcm nk kawen da..mne xnye..ayh ak budget utk tetamu da 800 org...tp y dtg lebey lak 2..mknan alhamdullilah mmg ckop..smpi ada y da smpi dpn rumah ak 2 patah blk sbb igt kenduri kawen..hahaha...lgpown family ak mmg rajin wat mkn2 ni...sume berjln lancar..maybe ada la ckit2 cacat cela...

okay let me story 1 by one...

baju tunang...ak tempah..sbb time family mr kekacang dtg merisik diorg bg kain..so ak wat baju dr c2...ada pic baju..tp kt photographer...

tudung...ni part plg penink..ada ak sewa n bli...ak xtaw nk match kn cmne..so ak men bli jew..then ak just match kan jew...so ak redah jew la kannn...

makeup....ak menggunakan hikmat aunty nani...dia mak kepada hanis zalikha..y blogger femes 2..makeup dia mmg cantik...aunty ni wat keja dgn teliti..i like..xde la mcm sesetengah tukang makeup 2 dia men tonyoh2 muka mak ni kannn...

doorgift...sy bg tetamu coklat from chocolate wrapper...coklat dia sgt sedappp...n ats pembalut choc 2 siap ada tulis nme ak n mr kekacang lg...

mkanan...family ak msk mskan kampung...tumbangkan sekor lembu...then msk gulai lemak cili api...then sambal tempoyak petai...then ayam sambal merah..hati ayam msk kicap...darca rempah..sume asli dr negeri sembilan...

pelamin...dibuat oleh kwn baik saya yanie...lawa..da la bentuk mcm butterfly...mak suke nyah..

map/jemputan...dibuat oleh kwn baik saya jela...dia ni mmg kreatif...

photographer....saya suke dgn tukang amik gmbr sy ni...dia mmg fav sy bab2 amik gmbr...nme dia ganu a.k.a idham...

2 jew la kot....ak berpuas ati dgn sume nye...xsia2 slama ni ak arrange kn sume nye....rmi tnya kenapa ak xwat kt kl...ni sbb ayh ak nk wat kt n9...rumah kt n9 ni pown rumah ayh ak gak..ayh ak bli tanah kt blakang umah wan ak...so laman dia luas ckit if d bandingkan rumah kt kl...rumah teres..so space limited..rmi jew kt majlis ak grand even ak wat kt n9 pown....lgpown ayh ak suke msk sndri gotong2 royong satu family dr nk tempah catering...2 lg best sebenarnye..n ak sndri da rse meriah nye cmne if kta msk sndri dr kta order catering...

gmbr akan di upload nnt selepas photographer sy menyiapkan nye...terima kasih kepada tetamu y hadir....kwn2 y dtg...sedara mara...semua lah xkre kecik ke besar ke...terima kasih kerana sudi hadir...minta maaf if ada y xdpt coklat ke..ada y terlepas pandang ke..xsempat layan ke..sori sgt2...luv u all...:)

p/s:thanx kepada sue y tdo semalam lg utk tlg kemas2..hahaha..ala tp dpt duit raya bykkn....ngeee...

mudahan2 jodoh saya n tunang sy berkekalan...amin...

Monday, August 29, 2011

Berfikirbiarjauhkedepan

Ehem..rse cam da lme xupdate blog panjg melebar..rse cam da lme xpost pic kt blog...bkn xnk post nnt ada org y gatal tgn curi pic...ak mmg ske snap pic tp xsmtinye ak ske2 publish kan..erm lusa raya da..eh lusa menda da kol 12 lebey da ni..so it's mean esk raya...so lg bpe ari jew nk ari sb2 kan..sekejap jew..cuak cuak cuak...actly bkn mudah ble nk wat sesuatu menda baik..mmg byk sgt2 dugaan..kuat x kuat jew nk hadapi..jenis ak mmg if ak nk dptkn sesuatu y ak nk mmg ak xterlepas dr d duga..n ble ak lps dugaan 2 menda baik menyusul..so jgn cpt putus asa..2 ak la korunk xtaw lak cmne kan..ble kt in relationship n gdo xsme if kita da ke next step n gado..gado dia lain..gdo ble couple akn sng2 ptus...tp ble gdo ble da ke next step lain..gdo mmg xkn miss la if dlm mne2 relation tp gdo dia mematang kn dlm hbgan...lg wat ko knl cmne si dia...mmg rmi org kata npe ak nk ikat awl2..npe ak nk kawen awl2..da puas njoy ke...smpi ble2 pown xkn puas njoy kan...ak pk kn ak nk njoy dgn husband ak..ak pk kan ak akan berubah ble da kawen...ak pk kn life ak akn complete ble da kawen..n y plg penting ak da xnk ayh ak tanggung dosa ak..bkn bermakna ble da kawen xle njoy...ak rse ak da byk wat dosa..so ak da xnk wat dosa..niat ak ble ak tunang n lps tunang ak akan pki tudung...dr c2 ak akan biasakn diri ak n xkn bkk2 tudung..insyallah...ble kawen lg besar tanggungjwb..xkn ak nk biar laki ak tanggung dosa ak..ak taw rmi y ckp ala sekejap jew 2...ala x stail la..ape salah nye korunk2 support ak..udah2 la 2 mengata ak bkn2..y dpt pahala ak..now ak xksh org nk ckp ape..korunk nk njoy ke nk ape ke ikt korunk xpenah ak nk amik ksh..ak taw diri ak cmne..if spe2 y knl baik dgn diri ak mst akan perasan y ak da xpki skirt...xpki seksi2...2 sume perubahan y ak wat skit2...sbb ak nk berubah dgn ikhlas...ye mmg ak nk berubah btl2...spe y support ak tima kasih n y xsupport 2 pown tima kasih gak...

Seriously bulan pose ni ak byk terima invitation for berbuka pose...sebolehnye ak pg y mne ak free...tp y mne ak xdpt g 2 sori..ak terlampau busy...nnt ble 1 fine day nnt tbe time korunk, korunk akan rse cmne ak rse busy wat preparation...ada la sorg membe ak ni tacink ak xg berbuka dgn dia..ak da bgtaw dia awl2 xtaw lg bole ke x...tah la ssh nk puaskn ati sume org...tp ak taw y rmi lg kawan2 ak perlukan ak dlm idop diorg...

Lastly selamat hari raya maaf zahir dan batin kepada anda anda anda semua...semoga raya kali ni memberi seribu makna kepada kita semua...:)
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, August 25, 2011

Whisper to ma self

I wish I'm still a kid, No broken heart, No painful tears, Only a wounded knee but a kiss from ma mom makes everything okay..#just a wish...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, August 23, 2011

petua murah rezeki...


Amalan-amalan ini menjadi sebab Allah limpahi hamba-Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian-Nya. Berdasarkan konsep rezeki yang telah diperkatakan, Allah memberi jalan buat setiap hamba-Nya untuk memperolehi rezeki dalam pelbagai bentuk yang boleh menjadi punca kebaikan dunia dan akhirat. Di antaranya:
1. Menyempatkan diri beribadah
Allah tidak sia-siakan pengabdian diri hamba-Nya, seperti firman-Nya dalam hadis qudsi: “Wahai anak Adam, sempatkanlah untuk menyembah-Ku maka Aku akan membuat hatimu kaya dan menutup kefakiranmu. Jika tidak melakukannya maka Aku akan penuhi tanganmu dengan kesibukan dan Aku tidak menutup kefakiranmu.(Riwayat Ahmad, Tirmizi, Ibnu Majah dan al-Hakim dari Abu Hurairah r.a.)
2. Memperbanyak istighfar
Istighfar adalah rintihan dan pengakuan dosa seorang hamba di depan Allah , yang menjadi sebab Allah jatuh kasih dan kasihan pada hamba-Nya lalu Dia berkenan melapangkan jiwa dan kehidupan si hamba. Sabda Nabi s.a.w.: “Barang siapa memperbanyak istighfar maka Allah s.w.t akan menghapuskan segala kedukaannya, menyelesaikan segala masalahnya dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka.” (Riwayat Ahmad, Abu Daud, an-Nasa’i, Ibnu Majah dan al-Hakim dari Abdullah bin Abbas r.a.)
3. Tinggalkan perbuatan dosa
Istighfar tidak laku di sisi Allah jika masih buat dosa. Dosa bukan saja membuat hati resah malah menutup pintu rezeki. Sabda Nabi s.a.w.: “dan seorang lelaki akan diharamkan baginya rezeki kerana dosa yang dibuatnya.” (Riwayat at-Tirmizi)
4. Sentiasa ingat Allah
Banyak ingat Allah buatkan hati tenang dan kehidupan terasa lapang.Ini rezeki yang hanya Allah beri kepada orang beriman. Firman-Nya: “(iaitu) orang-orang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah . Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram.” (Ar-Ra’d: 28)
5.Berbakti dan mendoakan ibu bapa
Dalam hadis riwayat Imam Ahmad, Rasulullah s.a.w. berpesan agar siapa yang ingin panjang umur dan ditambahi rezekinya, hendaklah berbakti kepada ibu bapanya dan menyambung tali kekeluargaan. Baginda s.a.w. juga bersabda: “Siapa berbakti kepada ibu bapanya maka kebahagiaanlah buatnya dan Allah akan memanjangkan umurnya.” (Riwayat Abu Ya’ala, at-Tabrani,al-Asybahani dan al-Hakim) Mendoakan ibu bapa juga menjadi sebab mengalirnya rezeki, berdasarkan sabda Nabi s.a.w.:“Apabila hamba itu meninggalkan berdoa kepada kedua orang tuanya nescaya terputuslah rezeki (Allah ) daripadanya.” (Riwayat al-Hakim dan ad-Dailami)
6. Berbuat baik dan menolong orang yang lemah
Berbuat baik kepada orang yang lemah ini termasuklah menggembirakan dan meraikan orang tua, orang sakit, anak yatim dan fakir miskin, juga isteri dan anak-anak yang masih kecil. Sabda Nabi s.a.w.: “Tidaklah kamu diberi pertolongan dan diberi rezeki melainkan kerana orang-orang lemah di kalangan kamu.” (Riwayat Bukhari)
7. Tunaikan hajat orang lain
Menunaikan hajat orang menjadi sebab Allah lapangkan rezeki dalam bentuk tertunainya hajat sendiri, seperti sabda Nabi s.a.w.: “Siapa yang menunaikan hajat saudaranya maka Allah akan menunaikan hajatnya…” (Riwayat Muslim)
8. Banyak berselawat
Ada hadis yang menganjurkan berselawat jika hajat atau cita-cita tidak tertunai kerana selawat itu dapat menghilangkan kesusahan, kesedihan, dan kesukaran serta meluaskan rezeki dan menyebabkan terlaksananya semua hajat. Wallahu a’lam.
9. Buat kebajikan banyak-banyak
Ibnu Abbas berkata: “Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makhluk yang lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempit rezeki dan makhluk lain mengutuknya.
10. Berpagi-pagi
Menurut Rasulullah s.a.w., berpagi-pagi (memulakan aktiviti harian sebaik-baik selesai solat Subuh berjemaah) adalah amalan yang berkat.
11 . Menjalin silaturrahim
Nabi s.a.w. bersabda: “Barang siapa ingin dilapangkan rezekinya dan dilambatkan ajalnya maka hendaklah dia menghubungi sanak-saudaranya.” (Riwayat Bukhari)
12. Melazimi kekal berwuduk
Seorang Arab desa menemui Rasulullah s.a.w. dan meminta pedoman mengenai beberapa perkara termasuk mahu dimurahkan rezeki oleh Allah . Baginda s.a.w. bersabda: “Sentiasalah berada dalam keadaan bersih (dari hadas) nescaya Allah akan memurahkan rezeki.” (Diriwayatkan daripada Sayidina Khalid al-Walid)
13. Bersedekah
Sedekah mengundang rahmat Allah dan menjadi sebab Allah buka pintu rezeki. Nabi s.a.w. bersabda kepada Zubair bin al-Awwam: “Hai Zubair, ketahuilah bahawa kunci rezeki hamba itu ditentang Arasy, yang dikirim oleh Allah azza wajalla kepada setiap hamba sekadar nafkahnya. Maka siapa yang membanyakkan pemberian kepada orang lain, nescaya Allah membanyakkan baginya. Dan siapa yang menyedikitkan, nescaya Allah menyedikitkan baginya.” (Riwayat ad- Daruquthni dari Anas r.a.)
14. Melazimi solat malam (tahajud)
Ada keterangan bahawa amalan solat tahajjud memudahkan memperoleh rezeki, menjadi sebab seseorang itu dipercayai dan dihormati orang dan doanya dimakbulkan Allah
15. Melazimi solat Dhuha
Amalan solat Dhuha yang dibuat waktu orang sedang sibuk dengan urusan dunia (aktiviti harian), juga mempunyai rahsia tersendiri. Firman Allah dalam hadis qudsi: “Wahai anak Adam, jangan sekali-kali engkau malas mengerjakan empat rakaat pada waktu permulaan siang (solat Dhuha), nanti pasti akan Aku cukupkan keperluanmu pada petang harinya.” (Riwayat al-Hakim dan Thabrani)
16. Bersyukur kepada Allah
Syukur ertinya mengakui segala pemberian dan nikmat dari Allah . Lawannya adalah kufur nikmat. Allah berfirman: “Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur, nescaya Aku tambahi nikmat-Ku kepadamu, dan demi sesungguhnya jika kamu kufur, sesungguhnya azab-Ku amat keras.” (Ibrahim: 7). Firman-Nya lagi: “… dan Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur.” (Ali Imran: 145)
17. Mengamalkan zikir dan bacaan ayat Quran tertentu
Zikir dari ayat-ayat al-Quran atau asma’ul husna selain menenangkan, menjernihkan dan melunakkan hati, ia mengandungi fadilat khusus untuk keluasan ilmu, terbukanya pintu hidayah, dimudahkan faham agama, diberi kemanisan iman dan dilapangkan rezeki.
Misalnya, dua ayat terakhir surah at-Taubah (ayat 128-129) jika dibaca secara konsisten tujuh kali setiap kali lepas solat, dikatakan boleh menjadi sebab Allah lapangkan kehidupan dan murahkan rezeki. Salah satu nama Allah , al-Fattah (Maha Membukakan) dikatakan dapat menjadi sebab dibukakan pintu rezeki jika diwiridkan selalu; misalnya dibaca “Ya Allah ya Fattah” berulang-ulang, diiringi doa: “Ya Allah , bukalah hati kami untuk mengenali-Mu, bukalah pintu rahmat dan keampunan-Mu, ya Fattah ya `Alim.” Ada juga hadis menyebut, siapa amalkan baca surah al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kepapaan. Wallahu a’lam.
18. Berdoa
Berdoa menjadikan seorang hamba dekat dengan Allah , penuh bergantung dan mengharap pada rahmat dan pemberian dari-Nya. Dalam al-Quran, Allah suruh kita meminta kepada-Nya, nescaya Dia akan perkenankan.
19. Berikhtiar sehabisnya
Siapa berusaha, dia akan dapat. Ini sunnatullah. Dalam satu hadis sahih dikatakan bahawa Allah berikan dunia kepada orang yang dicintai-Nya dan yang tidak dicintai-Nya, tapi agama hanya Allah beri kepada orang yang dicintai-Nya saja. (Riwayat Ahmad, Ibnu Abi Syaibah dan al-Hakim). Bagi orang beriman, tentulah dia perlu mencari sebab-sebab yang boleh membawa kepada murah rezeki dalam skop yang luas. Misalnya, hendak tenang dibacanya Quran, hendak dapat anak yang baik dididiknya sejak anak dalam rahim lagi, hendak sihat dijaganya pemakanan dan makan yang baik dan halal, hendak dapat jiran yang baik dia sendiri berusaha jadi baik, hendak rezeki berkat dijauhinya yang haram, dan sebagainya.
20. Bertawakal
Dengan tawakal, seseorang itu akan direzekikan rasa kaya dengan Allah. Firman-Nya: “Barang siapa bertawakal kepada Allah , nescaya Allah mencukupkan (keperluannya).” (At-Thalaq: 3) Nabi s.a.w. bersabda: “Seandainya kamu bertawakal kepada Allah dengan sebenar-benar tawakal, nescaya kamu diberi rezeki seperti burung diberi rezeki, ia pagi hari lapar dan petang hari telah kenyang.” (Riwayat Ahmad, at- Tirmizi, Ibnu Majah, Ibnu Hibban, al-Hakim dari Umar bin al-Khattab r.a.)
Kesemua yang disebut di atas adalah amalan-amalan yang membawa kepada takwa. Dengan takwa, Allah akan beri “jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkan) , dan memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya.” (At-Talaq: 2-3) Pendek kata, bagi orang Islam, untuk murah rezeki dalam ertikata yang sebenarnya, kuncinya adalah buat amalan-amalan takwa. Amalan-amalan ini menjadi sebab jatuhnya kasih sayang Allah , lalu Allah limpahi hamba-Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian-Nya.

Sunday, August 21, 2011

Oh angin

Bawaku cintaku kesisir pantai...hahaha..jiwang jiwang jiwang..

Ya Allah ak rindukan dia...fullstop.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, August 14, 2011

Mr kekacang

Dear b,

I love u so much...I'm hepy hangout wit u today...buy our stuff for our big day together..I can't wait to face our big day...I noe I can face everything wit u even we always argue each other...but it's makes we be more matured for face anything...I will always have for u b in no matter wut...nothing will separate us except death...ya, I noe u can take care of me..I noe u can makes me happy..I noe we can build 1 happy family...I will accept u even how u r...I will dear...I will...I don't care wut people wanna talk about u or us..I really don't care..as long as ur family n my family accept n bless our relationship..dat it's more important rite?bcoz of their bless we still together until now..b, I already miss u now...isk3..I'm really damn miss u..:).

From,
Cuk
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Saturday, August 13, 2011

Gurl power

Kadang2 lelaki x sedar y perempuan ni boleh menggoncang dunia...mmg lelaki adalah ketua...tp xsemua ckp lelaki 2 betul...xsemua keputusan y lelaki wat perempuan kena ikt...perempuan jugak ada hak..lelaki ni xtaw ke y kejayaan seorg lelaki 2 ble ada perempuan d samping dia??tp lelaki skg mmg sng2 nk pandang remeh kt perempuan..mmg senang2 nk menjatuhkan perempuan..bkn ke spttnye lelaki ni ptt protect perempuan...jgn d sebabkn org kt kaum perempuan ni lemah then tros laki agp perempuan ni mmg btl2 lemah...lelaki xtaw ape sbnrnye seorg perempuan 2 leh wat..mereka xkn jangka..mampu ke seorg suami wat mcm2 keja rumah seperti seorg isteri?rse2 mmg xmampu...mampu ke lelaki menanggung sakit melahirkan ank?kendong baby smpi 9 bln?rsenye xsanggup..even sakit skit pown da menganduh....see sbnrnye spe y lg mengada2 lelaki or perempuan?ati perempuan lagi cekal n tabah dr lelaki...martabat perempuan 2 allah angkat tinggi..so lelaki plzzz jgn sekali2 pandang perempuan serendah2 nye sbb ibu kamu jugak seorg perempuan...kamu merendah2 kan perempuan lain sme mcm kamu merendah2kan ibu kamu....so think b4 u do something...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, August 11, 2011

Where r u?

Wahhh lme gilos xupdate blog...almaklum la sy busy bebenor..bekerja lg..wat itu ini lg...alhamdullillah sy chat jew..pose pown stakat ni penuh jew lg..xde miss2..xtaw la if sok lusa red flag naik ke...weeee:p...

Sy cuak tension gembira bercampur baur la feeling ni pk psl raya ni...wuuuuu...hope suma nye berjln lancar...amin..pejam celik pecam celik kjp jew mse berjln kan...tuptup da nk dekat da "raya"...xsbr...ngee:p

Ya Allah ko kekalkn la kebahagian diri ku ini...sesungguhnya ak sdg memperbaiki diri ku untuk menjadi umat mu utk jauh dr dosa n larangan mu...kau permudahkan la segala urusan ak d dunia n di akhirat...

Mr boyfriend I mish u damn much...plz kuatkan ati n semangat utk hubungan kita ni...syaitan 2 mmg xle sng ddk if tgk manusia menuju kearah kebaikan...even how I luv u dear...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Monday, August 8, 2011

awesome...nk menari cmni...

Wednesday, August 3, 2011

Puasa ke3

Alhamdulillah arini da selesai dgn pose ke3...bln ni bulan y terlampau busy...even how kena gagahkn diri gak...hidayu kan sorg y kuat...so mst la gagah berani...

Td pg ak sahur utk 1st puasa taun ni...pose 1st dgn 2nd ak just bgn mkn vitamin n monavie...xsahur pape pown...n ak rse if ak xsahur lg ak tahan kot...prot ak if ak sahur bunyi dia melampau2...tp ble xsahur sunyi sepi jew...kdg2 sayup2 jew bunyi perut ak...(Cte psl perut ke kakk)...

Rindunye la kt mr kekacang....hurm...u cpt la tron kl...br 2mgu xjmpe da sasau den ni haaa...pssstt..I luv u!

Td ada berita y agk menggembirakan ak...even ada ckit jew y watkn ak xgembira tp berkat sokongan y tersyg n kwn2 ak bole!! Sy akan jd seorg y professional..


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, August 2, 2011

so damn cool dis song...i like :)

Thursday, July 28, 2011

monavie

ari ni last day ak pose ganti...harap2 ak dpt abiskn pose arini...semenjak ak ganti pose ni ak da bpe ari skip monavie...ble x mnm monavie bgn tdo rse letih teramat sgt..ptt bgn tdo rse segar kan...ak pown xtaw la ape mslh dlman bdn ak ni...nk kt ak tdo lebih mse xde ak rse..ak rse ak ni xle cam ble tersedar kol 5 cm2 then tdo blk akn watkn ble ak bgn tdo time y sptt nye bdn ak jd letih teramat...i rse cm 2 la kot...or time tido ak y sptt nye ak bgn adalah kol 5 pg?sbb ble ak bgn kol 5 pg bdn ak xletih pown...esk nk try la if terjg kol 5 pg then xpyh tdo...ngeeee...(bole caya ke ko ni yu)....=)

Monday, July 25, 2011

Kepada y berkenaan

Thanks to cici pacheeya si jelyta for helping me out.....now easy 4 me to post ma entry...

P/s:puas ati cik jelyta...lalalalala
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Hati berkata2

I miss ma kekacang giler2...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

yeee sume nye ak...

yeee suma nye ak y slh ko jew btl....ko bercerita mcm ko sorg jew y da wat segala2nye kt ak...cerita ak mcm mne plak??punca sbnrnye ko xcte plak kt org...xpe la..ak xnk cte pnjg..ikt ske ko la..ak just mampu tersenyum dgn kata2 ko...1 hari nnt ble ko duduk kt tmpt ak ko akan rase sndri mcm mne ak rse utk puaskan ati sume org...2 pasti sbb dunia ni berputar...

Wednesday, July 20, 2011

put ur hand in the air

Tuesday, July 19, 2011

ni lah rahsia kurus saya...pause anything n do ur fitness first

ssshhhhh...just listen

go baby go...

you can only try ur best, n if they can't appreciate that, it`s their fault, not ur`s... 

=)

Thursday, July 14, 2011

new look @-@

tah merepek2 jew ak tukar wajah blog ak ni..harap ko ske la ye wahai blog ku syg dgn wajah br ko ni...biar nmpk ceria ckit....hekhekhek....purple n mustard...kaler kesukaan ak wat mse skg ni...i like! y penting ak mmg mls nk explore utk tukar wajah blog ak ni...tah ak xmnt...maybe if ak ada Mac br ak mnt kot nk explore2 ni...so ak just menggunakan basic jew...pemalas kan...ko bg ak masak ke shopping ke melancong ke n so on...2 ak xmls...tp bab2 explore utk tukar2 wajah blog ni ak mls..blog org lain sume lawa2...tp blog ak..cam2 jew la rpenye..biar la labu..lain org lain kan...so ak dgn ak nye cara...

tpkn ak tnya cici si 3 janda dia ckp dia pown xreti explore2 ni..tp kan blog dia lg sweet dr ak..mcm mne tuh?grrrrrr...

Wednesday, July 13, 2011

arini ari rabu lah

sedar x sedar..diam xdiam ari ni da ari rabu...hurmmm...cepat nye la mse berlalu skg ni...so it`s mean sebulan lebih jew lg ak nk wat preparation...ok skg ak cuak...busy2...isk3...nsib baik ada certain things y da siap...phewww..:)

ari ahd ari 2 mr kekacang tron kl..dia mare ak sbb ak xgosok maxi skirt ak...ak nk cpt sbb dia da tgu..so ak kn mls bab2 gosok ni...kedutan 2 kan seni..hekhek...dia mare kjp jew..then g tgk wyg cte transformer...kali ni lps abis wyg ktorg xgdo rebut nk jd watak ape...then g pavi sbb kekacang nk cr wallet...then lepak kt coffee bean berbincang psl bln 9...takutttt....pas2 usha2 ats nmpk fish spa...ktorg pown mengfishspa kan kaki kami...ikan2 kt c2 mmg rangkus gler tahap baboon bontot pink...ikan 2 wat kn ak gelak besar + kuat2 gler sbb geli y teramat...ape nk jd dgn ko ni ikan...tp y ak plik tiap2 kali ak g fish spa d berlainan tmpt kn mst ikan dia pown berlainan..ak xtaw la knpe..y kt pavi 2 rpe ikan 2 cam ikan bandaraya pown ada..if ikan bandaraya 2 dlm aquarium uma ak pown ada....

ari ni ak da stat rindu dia...ya Allah permudahkan la hubungan kami..kuatkan la jodoh kami..lindungi la hubungan kami dr benda2 jahat...amin...

pape pown i syg kt u.....:)

Monday, July 4, 2011

ble hot temper ape y ada?

ble seseorg laki 2 hot temper, mereka akan:
  • mare gle2 even menda 2 remeh temeh...
  • bole mare psl menda y sebesar kuman pown....
  • ble mare akn mare sepuas ati mereka...mmg mare y btl2 mare...siap jerit2...
  • mereka akn ckp ikt ske sdp mulut jew...ape y terlintas diorg main sebut jew...
  • mereka akn naik hangin dgn xkre org...
  • lps diorg da puas mare diorg cpt cool...so diaorg mengharap org y diorg mare2 td pown akn cool gak secepat 2..
  • mereka akn jd seorg y xpk psl ati org lain...
  • mereka akn ckp ape jew tnpa menggunakan pkran...
  • xkn mengaku diri sendri hot temper...


ble tnya psl hot temper kt ak..ak rse cam nk mengeluh panjang...stp org ada d kurniakan sifat mare..tp ada sesetengah org 2 d kurniakan mare y melampau...ak pown ada panas baran sbnrnye...sbb family ak ada keturunan panas baran...tp alhamdullilah ak still dpt control lg pns baran ak...ble org kutuk2 ak ke ak still bole snyp..dlu time skola ak ada seorg kwn y pns baran melampau...xle slack ckit...mst mengamuk...mengamuk mulut jew xpe..siap baling2 kerusi meja barang2...tp ak xckp org pns baran ni xbaik...diorg seorg y caring n penyayang actually...just diorg xdpt nk control pns baran diorg...lebih2 lg lelaki..sbb perempuan still ada sifat keibuaan...it`s mean lg penyabar dr lelaki...lelaki terkenal dgn sifat ego n nk menang sbb bg diorg, diorg ni ketua...so nk kikis sifat pns baran dlm diri diorg 2 ssh...tp ble kne ari2 kne mare jew keja tension gak kan....actually ats dr kt sndri..kita y control segala2nye dlm diri kita...so pucuk pangkal kita y kne conduct diri kt utk jd y lebih baik or lebih trok...bkn org lain y conduct diri kta.... =)



so afta dis ble ada y tbe2 nk panas baran xtentu psl just wat cm pic ni..talk to the hand plsss... =}

I don't need a parachute

               I'm single but but but not available..
                                       =)

liverpool die hard

mlm ni ak tdo pki bju jersey liverpool...bkn sbb ape...sbb ak rindu kt dia...ak ada 2 helai bju jersey liverpool pemberian dia...ak n dia jauh...ssh nk jmpe...2 sbb ak n dia slalu gdo...tp ble jmpe xgdo...ibu ckp 2 mkne dia ak n dia kne cpt2 dok sme2 n dekat2...(Mksd dia kawen la...xkn la ibu ak america sgt nk bg dok sme2 b4 kawen)....ak serahkan segala2nye kt tangan illahi...

P/s: tp mcm pns lak tdo pki jersey ni...aircond lom sejuk lg la kot...

Dia = mr kekacang

Saturday, July 2, 2011

tbe2 saya rase sihat

seperti anda semua sedia maklum.,,cehhhhhh...ak kan skg tgh dlm proses diet...rmi org tegur bdn ak ok...just pp ak..ak xtaw la if ak diet bole ke x kurus pp ak ni...ape ke pelik la ko ni hidayu oi...ape la mslh pp ko ni...

td ak g gym...xtaw la npe arini ak g gym ak xrse letih pown afta blk gym...siap bole g jln2 kt jln TAR cr brg ape y ptt utk bln 9 ni..bulan 9...shhhhhh....secret....hekhekhek....tgk la skg ak still mampu tulis blog dgn semangat nye..padahal tgh xtaw ape nk wat....

cte psl jln TAR...da bpe taun ak xjejak kaki kt c2...ak mencik g c2..sbb jln dia sesak...parking pown ssh...crowded gle...penink pale den ni haaaa...last2 parking dlm semua house..ktorg just bertahan selama 2 jam jew...2pown parking da charge 7hinggit...makkkooiii...kalah pavilion....last2 xspt satu hape pown..ak la y xdpt bli satu hape...mira dpt bli kain ela...lg n lg..ak xbpe nk phm la dgn adk ak sorg ni....pantang nmpk kain ela..nk kt ske pki bju kurung tiap ari jumaat n kenduri jew pki bju kurung.....kadang2 ak ni pown terjebak sme..2 haaa ada kain y xberjahit lg 2...klu ak ni pandai jahit xpe gak..ni pown kursus menjahit pown xpg2 lg.....ak kne g daftar g kursus menjahit gak ni...modal ak xpyh pk..da ada org nk sponsor bli mesin sume 2...tgl ak ni hah nk pandai menjahit jew....xpe2..slow2 plan satu2....

ok ak da abis membebel...:)

ak ingin mengatakan

aku rindukan encik boyfriend aku...

just keep ur mouth shout n listen

dear muncit...
Awk taw kan y sy syg awk sgt2...
Awk laki y sy pilih utk teman sy smpi ble2...
We laughtogether, we cry together, we fight together...
We we we...
So many we...
So it's meant many things dat we face together...
I really need u in ma life...
I noe same goes to u...
How about gado?
Ahhh gdo lumrah dlm hbgan...
Tipu la if xgdo dlm hbgan...
Ble kt gdo kt semakin rapat...
Wuaaaaa....
Sy rindu awk muncit....
Isk isk isk....

Semoga Allah memberkati n merahmati hubungan kta n keluarga kt...amin..

P\s: I love u muncit....

Teman tido cik hidayu

hi sume..ye taw la cik hidayu da lme x update blog...ok..bersempena dgn tajuk d ats...cik hidayu nk cte psl teman tdo cik hidayu..hoi..toksah nk pk bkn2...sesiapa y rapat dgn cik hidayu sudah sedia maklum y adk cik hidayu tdo sekatil sebilik dgn cik hidayu...tp ni bkn nk cte psl org...ni nk cte psl lain...wuuuuu scary...toksah nk dok scary sgt...cik hidayu akn lena d buai mimpi smpi pg2 kne mare bgn lmbt if ada 4 menda ni...

1st selimut busuk cik hidayu y jd teman tdo cik hidayu dr kecik lg...ia xkepam okay...sbb ibu cik hidayu akn curik2 basuh tnpa pengetahuan cik hidayu..cik hidayu ske getel hujung selimut..sebelum tdo kne gentel selimut dlu...syokkkk...

2nd 3 biji bantal y cik hidayu amik dr Mr kekacang...baik kn ati dia bg bantal dia...sbb bantal cik hidayu 1 ada kt dia la...2 sbb dia xheran bantal dia kt cik hidayu...ala konon2 bantal 2 ganti dr laa...ala ko wat2 xphm lak....cetttt...

Da la cik hidayu nk tdo...esk nk g gym...daaaa...nite2...

Saturday, June 18, 2011

kenapa dan mengapa

Npe ek ko xle tgk ak lebih dr ko?? 
Ptttfftpttttf!!

Sekian terima kasih....

Monday, June 6, 2011

kata-kata indah..ptftptt...jiwang la ko...

when you finally let go of the past,
something better comes along...




=)

Thursday, June 2, 2011

to 2 ma mr kekacang

Wednesday, June 1, 2011

kenapa harus begitu dan bukan begini

p/s: sila abaikan status...

hai suma...arini kan kan kan ari 1st kite praktikal...seronokkkkk...kite blaja byk benda baru...kite wat ini..kite wat itu...sume kite wat...kite rse sukeee sgt sgt sgt...rse cam org y da keja btol2...sume y keja kt cni pown lyn kite elok2...rse cm satu family y bahagia...

woi woi woi....xusah la ekau nk wat membongak kt cni...ko praktikal dgn bapak ko jo..toksah nk feeling2 tahap gaban sgt do..den sosah ekau kang....

eeee...ko kan ble ak nk feeling2 lebih ckit mst ko kacau gulai lemak cili api daun kan....ko memang dengki la..ko men jauh2 leh x...eeeee benci benci benci!!!(sambil hentak2 kaki ke kaki lima)

suko ati den la..ni blog den..den x suko ekau wat cito kt blog den....pantang atok nenek belah sepupu makcik ipar den ko wat cenggini....

heloooo....ni blog i gak okayyy...jangan nk perasan...if nk perasan g perah santan wat gulai lemak cili padi...

blog aku la!

blog aku!!

(22 telah pown seseng lengan)

suddenly...

cik tanjung lumpur oiiii oi oi n xlupe juga cik tangjung sepat oi oi hoi....ni haaa cik hidayu da blk dr psr mlm ari rabu kt simpang hujung 2....pelezzz la jgn nk gdo2 psl beloggs cik hidayu y comey dgn lesung pipit ni...baru kejap cik hidayu g psr mlm beli apam terbalik korunk da bermaharajalela..2 ha syed amran and haji qamsar laki korunk2 da pgl blk msk...jgn d sbb kan belogss cik hidayu ni korunk lalai dgn tanggungjawab korunk terhadap suami and negara y tercinta...da da da cik hidayu nk layan cte nora elena kt youtube smbl mkn yong tau fu pakcik leman....

cik hidayu td kt g psr mlm bli apam terbalik...

ya allah korunk igt kt psr mlm 2 ada bkk 1 kedai jew ke??cik hidayu kan kuat mkn..mne leh tahan dgn 1 mknan jew...



dgn ini saya mengistiharkan post pada kali ini byk lari topik....dgn itu layan kan jew la...