Saturday, February 7, 2015

bila tiba2 rajin update blog

nampak tak iolss macam agak rajin update blog iolss ni . Ini sebabkan kat rumah iolss ni da pasang unifi. Bukan tak boleh update guna handphone tapi tak feel nak update tu. Nanti ayat pun jadi mendatar je. Cehhh macam kalau taip guna pc or laptop ayat kau berseni sangat akan. hahaha.

Unifi ni ayah iolss yang beria2 nak pasang. Actually kat rumah ni ada streamyx yang dari zaman sekolah pasang tapi TAK GUNA pun. Bayar sesaja je. Bagi kaya TM je. So haritu aku pun pegi tutup line streamyx dengan line tepon rumah. Untuk pengetahuan anda semua line steamyx dengan line tepon rumah adalah bukan atas nama aku. aku call dulu TM tanya boleh tak wakil yang pegi tutupkan account tu. Dia cakap boleh tapi kena bawak surat wakil and photostat Ic owner. So aku pun taip la surat ringkas giler bagitaw nak tutup account. Rasa macam apa guna aku belajar OM dulu kalau cenggini karang surat. hahaha. Aku pedulik ape. Janji TM terima surat tu and account tu tutup. Ye la ibu aku da bising da tak pegi tutup account tu. Mana dia tak bising sebab dia and ayah aku yang kena bayar. Tapi masalah account stramyx tu atas nama abang aku. Kenapa aku pulak yang dipertanggunjawabkan. Ini tidak adil. Nampak sangat aku ni yang boleh diharapkan kan.. hahahahah

So bila dah berjaya tutup account tu ibu aku cakap terus apply unifi. Aku da la pergi berdua je dengan adam. Tau la adam tu lasak macam mana.Sabar je la. Nasib aku ni seorang mommy yang penyabar. Aku bukak kan dia citer kingkong kat tab dia tu. Terus duduk diam. hahhaha.

So bila da apply tu dia siap bagi tarikh nak pasang bila. 3 hari kot dari tarikh aku apply. cepatnyeeee. Time apply dulu kat opis lama giler. tu sebab under agent kot. Ala yang orang unifi dok datang opis tu. kalau pg direct kat TM point tu lagi cepat sebenarnye.

Tapi bila dah pasang ni nak view gambar bila guna handphone lembab giler. tepon unifi balik dia cakap sebab router jenis baru. Router lama dia ada antena tu, Router baru tak de antena. so diorang tengah order stok untuk router jenis lama tu. Dia cakap dalam seminggu or dua minggu baru dapat. Aku da hangin da. rugi la mcm tu kan. Mula2 aritu aku dah pening da cmne nk menjawab dgn ayah aku asal nak view gambar lambat bebenor. Ayah aku skg ni kuat main Facebook. Ye la dapat jumpe kawan lama2 balik. bayangkan guna mobile data lagi laju dari guna unifi. mana tak sakit hati. Sabar je la. Tapi kalau guna laptop ni laju la gak. aku pun tak paham la. tunggu la router baru tu kan. tengok la camne pegi dia.

1 comment: