Sunday, June 9, 2013

Seperti mempunyai anak kembar

Beberapa arini aku jadi macam kelam kabut..diri sendri tak cukup tido..letih lesu..hoish dugaan..aku kena jaga anak adik aku sebab adik aku kena chicken pox..chicken pox memang senang berjangkit..lagi kat baby..and ibu yang menyusukan anak pon senang kne jangkit pape sakit sebab antibodi kita dah bagi kat anak kita...

Nasib baik aku myusukan anak aku so boleh lah shamir aku susukan..aku memang dah jadi ibu susuan shamir pon time kt opis..mira pon dah jadi ibu susuan adam time kt opis..sebab kadang2 aku or mira busy ktorg gilir2 susukan nak masing2..

Tapi kalau kat opis 2 tak de la kerap aku kena nyusukan 2 orang sekaligus..tapi bila dah jadi benda y tak dapat dielakkam macam ni aku kena nyusukam 2orang sekaligus..nampak senang..susukan jelah kan..korang bayangkan even anak sorang pon kita susukan nipple akan melecet2 ni pulak nk susukan 2 orang..lagi2 baby lelaki mmg kuat nyusu

Adam dah 5 bulan lebih then shamir 2 bulan lebih so berbeza cara diorang menyusu..bila besa shamir kehendak nyusu akan kerap and dia still belajar isap lagi so cara dia isap akan memang sakit..sebab tu bila kita baru lps beranak then susukan anak mmg akan melecet nipple...macam adam dia dah pandai isap n sekarang pon dia dah xsekerap dulu nk susu sebab dia dah stat nak makan folid food...tp bila nipple dah melecet tetap akan rse pedih n sakit even adam y dah pandai isap tu isap...

Bila pengalaman ni jadi kt aku ape y aku boleh cakap jgn mintak ank kembar tapi kalau dah rezeki terima jew..and gap kan umur anak korang...gap kan untuk next preg memang penting..biar anak korang dpt manja dengan korg..perangcangan keluarga adalah sangat penting..

No comments:

Post a Comment